نحوه تعویض لاستیک موتورسیکلت

folder_openدسته‌بندی نشده
commentبدون دیدگاه

 

نحوه تعویض لاستیک موتورسیکلت

 

استفاده از تکنیک مناسب هنگام تعویض لاستیک موتورسیکلت ضروری است. نصب نادرست لاستیک موتور سیکلت نه تنها می تواند به لاستیک یا موتور سیکلت آسیب برساند بلکه شما را در معرض خطر جدی تصادف قرار می دهد. هنگامی که تکنیک صحیح را بدانید، در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید و همچنین ایمنی جاده را افزایش می دهید.

روش 1

روش 1 از 2:

درآوردن لاستیک موتور سیکلت

1

قبل از شروع به برداشتن لاستیک موتورسیکلت، تمام مواد مورد نیاز را آماده کنید. اینها ابزارهای اولیه مورد نیاز برای تعویض لاستیک های موتور سیکلت هستند که باید بتوانید آنها را از مغازه موتور سیکلت خریداری کنید.

روان کننده سیلیکونی اسپری (یا windex)

اتو لاستیک ها

ابزار لاستیک بریزر

ابزار هسته شیر

مهره شکن (یا دو گیره c)

پمپ هوای فشرده

محافظ رینگ (اختیاری)

2

با ابزار هسته سوپاپ تمام هوا را از لاستیک خارج کنید. این ابزار برای باز نگه داشتن دریچه یا بسته می شود یا به آن پیچ می شود.[1] نیروی هوای خارج شده معمولاً بسیار قوی است، بنابراین باید ابزار هسته شیر را محکم نگه دارید.

این کشش لاستیک را کاهش می دهد و کار با آن را بسیار آسان می کند.

 

3

با مداد خود یک فلش در لبه لبه بکشید تا بتوانید جهت چرخش چرخ را ببینید. اگر مطمئن نیستید لاستیک را به سمت موتور سیکلت نگه دارید، همانطور که آن را درآورده اید. توجه داشته باشید که چرخ باید چگونه بچرخد، زیرا این امر هنگام قرار دادن لاستیک بعدی ضروری است.

چرخ ها به سمت جهتی که موتورسیکلت می رود می چرخند.

 

4

مهره (لبه داخلی لاستیک) را با استفاده از ابزار مهره شکن از رینگ جدا کنید. این یک ابزار فلزی است که می تواند بین لاستیک و رینگ چرخ قرار گیرد.[2] هنگامی که مهره شل می شود صدای پاپ می شنوید. به جدا کردن لاستیک از تمام لبه های رینگ در هر دو طرف ادامه دهید.

یک “مهره” لبه خمیده لاستیک است که درست در جایی که لاستیک به رینگ می رسد می رود و آن را در جای خود نگه می دارد.

اگر مهره بیرون نمی آید، سعی کنید هوای بیشتری را از لاستیک ها خارج کنید.

 

5

روی مهره لاستیک روغن سیلیکونی بپاشید تا به بیرون آمدن آن کمک کند. این به شما این امکان را می دهد که با وارد کردن اتوهای لاستیک زیر مهره و دور کردن لاستیک از رینگ، لاستیک را به راحتی از روی رینگ خارج کنید. دو طرف لاستیک را بردارید تا زمانی که لاستیک به طور کامل از بین برود.

هر بار که مقداری از مهره لاستیک را در معرض دید قرار دادید، به آن اسپری کنید. از چسبیدن مجدد آن و شروع دوباره آن جلوگیری می کند.

شما همچنین می توانید از windex استفاده کنید.

 

6

در عوض، از دو گیره c برای فشار دادن مهره به بیرون استفاده کنید. یک گیره بزرگ بردارید و آن را روی لاستیک قرار دهید، درست قبل از اینکه لاستیک در رینگ فرو رود. آن را سفت کنید تا خسته فشار بیاورد و مهره شروع به خم شدن کند. سپس یک گیره دیگر به اندازه 6 تا 8 اینچ به کناره اول اضافه کنید و این کار را تکرار کنید. هنگامی که هر دو روی لاستیک قرار گرفتند، آنها را به سمت لبه لاستیک بکشید تا مهره بیرون بیاید. ممکن است لازم باشد هر دو گیره را یک ربع به سمت پایین حرکت دهید. چرخ یا بیشتر و یک بار دیگر تکرار کنید تا تمام مهره جدا شود.

وقتی پایین است، لاستیک باید درست خارج از رینگ بنشیند.

 

7

از دو اهرم لاستیک برای باز کردن مهره به سمت بالا و روی رینگ استفاده کنید. اهرم های لاستیک به سادگی زبانه های فلزی بلند هستند. آنها را به زیر مهره فشار می دهید، به طوری که قسمت پشتی روی لبه قرار می گیرد، و سپس به پایین فشار می دهید تا لاستیک را بالا بکشید. رینگ مانند یک تکیه گاه عمل می کند و به شما این امکان را می دهد تا لاستیک را به سمت بالا و روی رینگ بکشید. در یک دایره در اطراف تایر حرکت کنید تا زمانی که تایر خاموش شود.[3]

اگر مراقب نباشید، ممکن است لبه شما تراشه کند یا بریده شود.

 

8

مهره را بشکنید و لاستیک را از طرف دیگر بیرون بیاورید تا لبه آن جدا شود. این روش را در طرف مقابل تکرار کنید تا چرخ کاملاً خارج شود. از این طرف باید راحت تر باشد.

 

روش 2

روش 2 از 2:

نصب لاستیک موتور سیکلت

1

دیواره های داخلی لاستیک جدید را کاملاً روغن کاری کنید. از اسپری روغن کاری شده یا windex خود استفاده کنید. همانطور که با لاستیک جدید کار می کنید، به اسپری کردن آن ادامه دهید تا لغزنده بماند و کار با آن راحت تر باشد.[5]

 

2

لاستیک موتور سیکلت جدید را طوری قرار دهید که جهت چرخش آن با جهتی که قبلا روی رینگ مشخص کرده اید مطابقت داشته باشد. همچنین یک نقطه قرمز روی لاستیک وجود دارد که باید در کنار میل سوپاپ قرار گیرد. مطمئن شوید که این نقطه و چرخش لاستیک را یادداشت کرده و آن را تنظیم کنید

 

3

یک طرف لاستیک را به رینگ بچسبانید، با استفاده از اتوهای لاستیک، آن را داخل رینگ کنید. این بار، دیواره لاستیک بین اتوی لاستیک و رینگ قرار می گیرد تا اتو تایر بتواند لاستیک را به داخل رینگ فشار دهد. مهره لاستیک به عنوان تکیه گاه عمل می کند و شما از مرکز لاستیک دور می شوید تا مهره زیر رینگ را راحت کنید.[6]

پس از وارد شدن اولین در سمت دیگر تکرار کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
× ارتباط با ما